Jørgen spiser ute: Jacobs

Nytt år, nye muligheter. De siste gangene jeg har vært på Jacobs har det vært litt opp og ned. Mest ned. Men, evig optimist som jeg er, tok vi atter en ny tur for å se om det hadde skjedd forbedringer. Kort oppsummert, ja, det har det.

1. Linsesuppe basert på røkeknokekraft + bacon i bunnen. 2. Kalvekjaker, grillet jordskokk, potetchips, sjysaus og dill. 3. Smultring med espressois. 4. Tesorbet, fløtepudding, smuler og eple.

Suppen var glimrende. Kraftig og god, men det meste basert på røkt gris blir jo bra. Kjakene var litt så-som-så. Ganske kraftige fettklumper i noen av mine biter, men god på smak. Jordskokkene var blansjert lett og så grillet, men vi fikk begge ganske store biter som var rå i midten. Jeg fikk også en veldig hardt grillet bit som var svidd og bitter. Ellers bra. Smultringen min var litt tørr, så om det var meningen å lage en typisk norsk smultring så funket det. Jeg så for meg en litt mer fluffy donut, men for all del, god på smak. Stjernen i måltidet var tesorbeten på dessert #2, den var helt latterlig god. Fløtepuddingen var ganske intetsigende, den kunne fint vært droppet til fordel for en kornell eller to med mer sorbet.

Så, jevnt over bra. Rolig kveld med få besøkende, så vi slapp heldigvis nye skrikeunger.

Legg igjen en kommentar